tirsdag 21. mai 2013

stilhistorie og kollasj


vi fikk en oppgave i kvalitet og dokumentasjon som gikk ut på og lage to kollasjer den ene skulle være fra rennesansen og den andre var valgfri de vi hadde og velge mellom var barokken, rokokko og klassisisme. Kollasjene skulle lages i photoshop.

Renessansen

Ordet renessansen betyr gjenfødelse og i renessansen så er det antikken som "fødes" på nytt. Renessansen startet i Italia på 1350-tallet og avsluttet på 1580-tallet. i denne stilepoken satt de stor fokus på forskning og mennesket.

jeg brukte et bilde som heter the birth of venus (Venus fødsel)malt av Sandro Botticelli.





Jeg brukte også et bilde som heter David- skulpturen som er laget av Micelangelo





Jeg brukte også et bilde som Albrecht Dürer har malt, av en kanin.




Elisabeth 1. England




Det var noen av bildene jeg hadde med i kollasjen min.Under denne oppgaven føler jeg at jeg har virkelig fått prøvd ut det og "leke" med photoshop. Her er det ferdige resultatet.






Barokken

Ordet barokken betyr ujevn perle. barokken startet i Italia og senere spredde seg til mesteparten av Europa.barokken startet på ca 1550-tallet og ble avsluttet 1680-tallet. Under denne perioden fokuserte de mye på kontraster og motsetninger.

Her er noen av bildene jeg brukte i kollasjen.

Ludvig 14 (solkongen)






Apollon og Daphne laget av Giovanni Lorenzo Bernini




Her er er det ferdige resultatet



Egenvurdering.
Jeg er ikke så fornøyd med resultatene mine. Det var litt vanskelig og plassere momentene og få de til og passe i lag. Jeg jobbet en del med gjennomsiktighet da passet bildene litt bedre. Jeg er fornøyd med å ha jobbet jevnt og effektivt med denne oppgaven.Jeg føler at jeg har lært litt om plassering og gjennomsiktighet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar