torsdag 2. mai 2013

Glass prosjekt



















Vi fikk besøk i keramikken av studenten Hilde. Hun kom for å lære oss om ulike glass prosjekter. Det første prosjektet var å gravere på glass. Vi fikk en logg bok som vi skulle skisere i og skrive litt om utstyret vi brukte osv. Da vi skulle gravere på glass brukte vi en graveringsmaskin. Det var viktig at vi brukte værne briller fordi små glassbiter kunne treffe oss i øynene. vi måtte bruke den minste runde stiften som dere ser her :



Graveringsmaskinen




Her er skissen min som jeg valgte å bruke på glasset, denne tegnet jeg rett på glasset. for derreter å bruke graveringsmaskinen over. 



Her er det ferdige produktet mitt:



Fusing 


vi fikk også en oppgave om fusing. da skulle vi bygge opp et bilde eller lage smykkeanheng eller lignende, det var ganske fritt.

Utstyret jeg brukte :

- Skjærekniv med olje

- Glass- bakepulver
- Ståltråd
Aluminiumfolie

her er noe av det jeg lagde :



Veggpynt




veggpynt, her brukte jeg blått glass med bakepulver og blangt glass over. Jeg fikk dessverre ikke tatt flere bilder fordi jeg klarte å miste resten av glasset jeg lagde i gulvet.

Tegning på glass

vi tegnet en skisse på et ark som læreren tok inn å overførte det på et dekalpapir. vi måtte klippe ut dekalpapiret så nærme motivet som mulig. vårt å legge det i vann for derreter å legge det på en glassplate. det var viktig og få bort alle luft boblene.


Ekstraoppgave

siden jeg ble ferdig ganske tidlig med noen av oppgavene rakk jeg og starte med ekstraoppgaven som gikk ut på å blande glass og keramikk. jeg lagte et fat med glass oppi. Jeg valgte og bruke blått glass.


Egenvurdering

jeg føler at jeg har jobbet ganske bra under denne perioden, jeg har levert alt innen tidsfristene og brukt utstyret på en hensiktsmessig måte som var noen av kompetanse målene. jeg fikk mange produkt og god respons

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar